Sziasztok!

Szokásos netes csemegézésünk során egy lelkes nanoPAD-felhasználó blogjára lettünk figyelmesek - Nezoomie Zen Wave elnevezésű oldalán különböző elektronikus zeneszerkesztéssel kapcsolatos érdekességeket oszt meg olvasóival, melyekre főleg az Ableton Live-, és loop-centrikusság a jellemző. Nezoomie cikkeiből hamar kiderül, hogy ő maga is a digitális muzsikálás elkötelezett híve, így ennek megfelelően az általa írt cikkek is mind ezen témával foglalkoznak.
 

 

 A Zen Wave-en olvasható bejegyzések között számos, az Ableton-vezérlőkkel foglalkozó érdekesség is olvasható. A Live-al való kommunikáció számos formáját részletezi Nezoomie, így került sor a KORG apró kontroller eszközére, a nanoPAD-re is, mellyel az alább látható felvételen az Ableton Live Beat Repeat modulja kerül kontrollálásra.

 

A napjainkra jellemző elektronikus zenei műfajok tetemes része már magáévá tette a looping technikát, mint hatásfokozó eszközt. Főként a napjainkban underground-, és mainstream szinten is egyeduralkodó electro house stílus, és annak különböző variánsai alkalmazzák előszeretettel a dallamok ritmikus szétszabdalásával való dalszerkezet-alakítást, de persze mondanunk sem kell, a színtiszta pop muzsikákban is hamar megjelentek a szaggatós elemek. És akkor még nem is foglalkoztunk azon műfajokkal, melyeknek a digitális szabdalás a kifejezett alapja (glitch zenék, és azok különböző alfajai)...

Lássuk tehát a Nezoomie által feltöltött felvételt: a nanoPAD különböző gombjaihoz hozzárendelésre kerültek a Beat Repeat egyes paraméterei, sőt az érintőképernyő egyik tengelyéhez a 'Decay' paramétert is hozzárendelték, így az ismétlés lecsengésének hosszával is lehet variálni a nótát.
 

 


A trükk lényegét részletesen elolvashatjátok Zen Wave blog idevágó bejegyzésén
, de az alábbiakban röviden össze is foglaljuk:

Első lépésként a KORG Kontrol Editor felületén állítsátok be az összes nanoPAD gombot ugyanazon CC - számértékre (Behaviour: Momentary, Off értéke 0). Ezt követően az első gombtól haladva mindig az előzőnél 10-el nagyobb value-t (értéket) adjatok az egyes gomboknak. Ez egy 10 lépésenként növekvő skálát fog eredményezni.

A beállítások szükséges mentése után a következő lépés a Live-ban való hozzárendelés. Feltételezzük, hogy nanoPAD-eteket az Ableton már felismerte, és MIDI inputként aktív állapotba van állítva. Nos, nem maradt más hátra, mint a Beat Repeat-et behívni a szétszaggatásra ítéltetett hangsávra, és pár szükséges beállítást elvégezni:

A Chance paraméter '0' értékbe állítása után a Gate-et szükséges 1 Bar értékre, valamint a Mix Type-ot Ins-re állítani, és ezt követően MIDI mapping módban a gombokat a Grid és a Repeat paraméterekhez hozzárendelni. Mindezek beállítások elvégzése után már csak rajtunk múlik, milyen vad ritmikákat vagyunk képesek kihozni meglévő audio sávjainkból.


Ha érdekesnek találod ezt a bejegyzést, oszd meg Facebook-ismerőseiddel!→Share

 

A bejegyzés trackback címe:

https://korg.blog.hu/api/trackback/id/tr362766842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása