Üdv mindenkinek!

Cikksorozatunk második részében újabb KORG hangszereket használó előadó hírességeket mutatunk be - ezúttal olvasónk kérésének megfelelően az angol electronica egyik legmeghatározóbb duójára, az Orbital-ra esett a választás. A szóban forgó formáció előszeretettel alkalmazta a KORG eszközeit világhírnek örvendő zenéik és live performanszaik alkalmával - hallgatók egész hadát őrjítették meg az évek során mind az underground, mind pedig a populáris zenéket kedvelők közül.

 

 

Orbital

Az Orbital-t Phil és Paul Hartnoll testvérpáros alapította 1989-ben - az angliai acid house láz kezdetétől fogva meghatározó alakjai és képviselői voltak az elektronikus zenei szcénának. Első áttörő sikerüket a Chime című, édesapjuk kazetta dekkjével rögzített dalukkal érték el, mely megjelenését követően szinte azonnal rave himnusszá vált, és az angol toplisták élére került. 1992-ben készült el a Halcyon című nóta, mely azóta is a duó egyik legismertebb alkotása. Ezt követően számos sikeres dalt  és albumot tudhattak magukénak a kilencvenes évek folyamán, és mind az underground, mind pedig a mainstream hallgatóság körében elképesztő népszerűségnek örvendtek műveik.
 

Phil és Paul Hartnoll átgondolt és sokoldalú zenéi nagy és jól szervezett eszközparkot igényeltek, sok-sok egyéni karakterű hangkeltővel és egyéb stúdióeszközökkel. A duó előszeretettel alkalmazta a KORG hangszereit, dobgépeit és egyéb eszközeit is hangstúdiójukban. Setup-jukban egyaránt megtaláhatóak vintage, valamint modernebb KORG hangszerek is. Kronológiai sorrendben haladva a KORG Poly-800 szintetizátor és a DDM220 dobgép a két leginkább vintage jellegű eszköz az Orbital eszközparkban. Az 1991-es gyártású Wavestation által felvonultatott komplex wave szekvenciák egyértelműen passzolnak a duó által képviselt részletgazdag, előremutató hangzásvilágába. Jól szemlélteti a Wavestation-höz fűződő viszonyukat az is, hogy mind a Wavestation-t, mind pedig annak két analóg inputot felvonultató A/D, valamint EX nevezetű billentyűs verzióját is alkalmazták stúdió és live felállásban is.

 

 

A haladó modellező szintetizátorokból sem szenvedtek hiányt, hiszen az 1995-ös Prophecy modellt is beemelték setup-jukba. A Prophecy rendkívül egyéni megszólalása újabb, friss cyber-löketet kölcsönzött a duó számára. A virtuál analóg modellezésnek hála totálisan lélegzetelállító hangszíneket nyújtott ez az eszköz. A szintetizátorok sora további három, kilencvenes években népszerű KORG modellel egészül ki - a Trinity-t, valamint az 1997-es Z1-et is sűrűn hallhatjuk az Orbital munkáiban. Természetesen a KORG workstation-ök sem maradhattak ki, így megjelenése után egy Triton-t is munkába állított a Hartnoll testvérpár.

 

 

A kilencvenes évek végén megjelent Electribe széria áttörést jelenetett az elektronikus zenekészítés terén. Az EA-1, ER-1, valamint az ES-1 olyan sokoldalú, de mégis egyszerűen kezelhető megoldást jelentett a felhasználók számára, amely megfizethető áron kínált azonnali és intuitív módon használható groove-készítési lehetőséget. Ez a széria sem került el az Orbital figyelmét, így a megjelenés után nem sokkal bekerült setup-jukba az EA-1 és az ER-1 is; az előbbi kiválóan programozható szintetizátor, mely groovebox köntösbe bújtatva alkalmazható elektronikus szintetizátor groove-ok létrehozására, míg utóbbi egy kiváló virtuál analóg dobgép, 4 hanggenerátorral és mintákkal.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://korg.blog.hu/api/trackback/id/tr673117839

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása