Üdv mindenkinek!

Ezúttal egy rendhagyó tesztet olvashattok a KORG AX3B basszusgitár-effektjéről. Habár rendeltetésszerű használat esetén az AX3B bemenetére egy basszusgitárt illene kötni, tesztalanyunk bemenetére ezúttal különböző dobgépekből és egyéb hangmodulokból érkező sávokat küldtünk - sehol sincs ugyanis leírva az, hogy csak és kizárólag basszusgitárból érkező jeleket képes megbolondítani a szóban forgó modell...


Lássuk tehát a KORG AX3B-n fellelhető funkciókat, és hogy közülük melyek bizonyultak elektronikus zenei felhasználás szempontjából hasznosnak:

Az AX3B bemenetére érkező jel a következő láncon halad át:

PRE FX → DRIVE/AMP  → MOD → DELAY/REV

A PRE FX tartalmaz kompresszor, limiter, exciter, wah-wah, chorus/flanger, octave shifter, fretless, slow attack, valamint synth algoritmusokat. Ezek mindegyike alkalmas az átmenő jel finomítására, dobgépekből érkező jelek esetén elsősorban a chorus/flanger, és az exciter algoritmusok bizonyultak hatásosnak.

Chorus/flanger: az F5 szimbólummal jelzett preset megfelelő beállítás esetén a hi-hat-ek kihangsúlyozására is használható; természetesen, ha a kívánt effektus maga a 'flanging', akkor a dry/wet arányt állítva hagyományos felhasználásra is alkalmas a preset.

Xciter: a magas tartományba eső felharmónikusok dúsítására szolgál, így hi-hat-ek, és egyéb, magas tartományban megszólaló dobhangok esetében is alkalmazható. Túlvezérelve a torzító-őrültek számára is tartogat meglepetéseket..

A DRIVE/AMP állásban a különböző erősítő szimulációkat találjuk. Ezek az effektezni kívánt hang jellegétől függően más és más módon viselkednek - ebben az állásban elsősorban a torzított lábdobok kedvelői lelhetnek rá olyan beállításokra, amelyek elősegítik a vastag, és harmónikusokban dús hangzás elérését. A DRIVE/AMP állás azonban nem csupán dobhangokra alkalmazható - szintetizátorból származó basszus hangszínek határozatabbá tételére is tökéletesen alkalmasnak bizonyult. A teszt során a KORG M3R modelljéből származó basszus hangszínek kerültek áteresztésre a KORG AX3B-n, melyek az eszköz AMP szimulációit használva tipikusan olyan felharmónikusokkal egészültek ki, melyek a kisebb teljesítményű hangfalakon való megszólaláskor is kiválóan hordozzák a hangszínek karakterét.

MOD állásban modulációs effektek sokaságát találhatjuk meg. Ezek közül a Chorus variánsok, valamint a Rotary beállítás is jótékonynak bizonyult dobgép-hangok esetében; a Pitch shifter beállítás csöves előfokon áthaladó mikrofon-jellel a klasszikus Mickey Mouse vokál effekt, a fő paraméter -5 állásában robotikus vokálok előállítására is képes.

A DELAY/REV állásban késleltető és reverb algoritmusokat találunk. Az itt fellelhető preset-ek közül az F0-s ECHO+ bizonyult igazán hasznosnak - ezen beállítás egy szalagos visszhang-szimuláció, és meglehetősen jó eredmények érhetők el vele. A tempóval való megfelelő szinkronizálás után hi-hat és egyéb perkusszív szólamokat képes kiválóan a térbe helyezni, és dinamizmust kölcsönözni a dobszólamoknak. Az ECHO+ azonban textúrák dúsításakor is megállja a helyét - ambient zenék készítésekor nagy terek létrehozására is alkalmas tehát a KORG AX3B.

A teszt során kiderült, hogy a megfelelő effektlánc létrehozásával gyakorlatilag bármilyen elektronikus zenei szituációban jótékonyan alkalmazható, de jellegéből adódóan főleg a basszus hangszínek dúsítására, dobszólamok térbe helyezésére, halvány torzítására és kihangsúlyozására alkalmas a KORG ToneWorks szériájának ezen modellje...

Üdvözlettel: Sólyom Tomi

 

Ha érdekesnek találod ezt a bejegyzést, oszd meg Facebook-ismerőseiddel!Share

A bejegyzés trackback címe:

https://korg.blog.hu/api/trackback/id/tr702178158

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása