Sziasztok!

Rich Formidoni jóvoltából most részletes betekintést nyerhettek a KRONOS kilenc hangképző engine-jének egyikébe - az SGX-1 Premium Piano engine a minden eddiginél professzionálisabb zongora futamokért felelős. A KRONOS a KORG zászlóshajó modellje, így ennek megfelelően széleskörű hangszínpalettával és a zavartalan játékot és stúdiómunkát elősegítő funkciók sokaságával rendelkezik.

 

 

Az eszköz által nyújtott kilenc engine gyakorlatilag minden igényt lefed - legyen szó nagyszabású színpadi performaszról, részletes stúdiómunkálatokról, vagy éppen filmzenék készítéséről. A realisztikus hangszer-leképezések sokasága mellett modellező szintézisből, valamint ambient effektusokból, pad-ekből is rendkívül széles palettát kapunk.

Természetesen felhasználók sokasága várja január eleje óta a KRONOS hazai megjelenését. Előző cikkünkben néhány letölthető audio mintát mellékeltünk, melyek betekintést engednek a gyári preset hangszínek jellegébe. Ezúttal egy részletes bemutató felvételről értesülhettek az SGX-1 Premium Piano engine működéséről.

Az SGX-1 modulon belül összesen 32 zongora típusból választhatunk, melyek mindegyike nagyfokú részletességgel bír - összetett hangzás jellemzi tehát eme engine-t, mely egyrészt technológiai megvalósításának, mászrészt pedig a KRONOS csúcsminőségű billentyűzetének köszönhetően a felhasználó minden apró mozzanatára kiválóan reagál. imitálva egy valós hangszer viselkedését.

Az SGX-1-ben két piano library-t találunk -ezek German Grand Piano, Japanese Grand Piano névre hallgatnak. A legkorszerűbb SSD (Solid State Disk) merevlemez technológia teszi lehetővé, hogy a több, mint 4GB méretű minta anyaghoz az SGX-1 engine direkte hozzáférjen, a RAM-ba való betöltés nélkül. Az SSD merevlemez gyorsaságának köszönhetően azonnal betöltésre kerülnek a kiválasztott hangszínhez tartozó minták.

További érdekes funkció a Stereo Perspective - Player/Ambience beállítás is, melytől függően a mélyebb hangok a sztereó térben balra, míg a magasabb tartománybeli hangok jobbra kerülnek panorámázásra (Player), és fordítva (Ambience).

Lehetőségünk nyílik a zongorafedél nyitottságának modellezésére is: ennek módosítását a nagy kijelzőn vizuálisan is nyomon követhetjük. Nyitott állapotban harsányabb, míg lehajtott állapotban kissé lágyabb hangzás jellemzi a hangszínek megszólalását.

 

 

A Velocity Bias beállítással meghatározhatjuk, hogy a billentyűk leütésekor milyen jellegű minták szólaljanak meg - a KRONOS SGX-1 Japanese és German Grand Piano library minden egyes hangszíne leütésenként 8 mintát tartalmaz. A Velocity Bias 0 állásnál a mélyebb összetevők fognak hangsúlyosabban megszólalni, míg a maximális álláshoz közelítve a magasabb hangú minták kapnak főszerepet.

A Velocity Intensity paraméter a leütések egymáshoz viszonyított hangját kompresszálja anélkül, hogy a hangszín kicsengésére bármilyen hatással lenne. Így egy külső kompresszorral ellentétben természetes hangzást biztosít bármilyen zenei szituációban.

Mindezen paraméterek kontrollálására a Control Surface fül alatt van lehetőségünk. Az élő fellépések megkönnyítését elősegítendő az eszköz két hozzárendelhető vezérlője alapértelmezésként általában az Octave Up / Octove Down funkciókhoz van hozzárendelve.

 

 


Ha érdekesnek találod ezt a bejegyzést, oszd meg Facebook-ismerőseiddel!→Share

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://korg.blog.hu/api/trackback/id/tr112821147

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása