Adam Young és a KORG

2011.03.29. 19:44

Üdv mindenkinek!

Egy újabb feltörekvő KORG-szimpatizáns tehetségről kaptunk hírt a közelmúltban. Adam Young nevét az Owl City nevű projekt kapcsán hallhattátok, láthattátok. A minnesota-i illetőségű fiatal szinti pop mágus pár kortársához hasonlóan a közösségi oldalakon keresztül tett szert hírnevére, méghozzá a MySpace-en keresztül.

 

 

A 2007-ben alakult projektet egymagában futtató Young szülei pincéjében kezdett el kísérletezni a zenekészítéssel. Kezdeti sikerein felbuzdulva hívta életre az Owl City-t, melyre az elektronikus és szinti pop hangzások egyvelege a jellemző. Saját elmondása szerint Adam napközben teherautó rakodóként tevékenykedett, éjjelenként pedig álmatlanság gyötörte, amikor elkezdett a zenéléssel foglalatoskodni. Hogy álmatlan éjszakáit valahogyan átvészelje, és ne csak egész éjjel forgolódjon, valamilyen érdekes tevékenység után nézett, így kötött ki a zeneszerkesztésnél.

Hamar magával ragadta a stúdióeszközök és szoftverek világa, így egy rövid, de annál tartalmasabb kísérletező időszakot követően meglelte saját hangzását, és elkezdte megosztani munkáit MySpace-odalán. Nagy szerencséjére nem maradtak hiábavalók próbálkozásai, és tehetségét hamar elkezdték felfedezni - először hallgatók sokaságától kapott pozitív visszajelzéseket, majd nem sokkal később a neves Universal Republic Records is felfigyelt rá. Előbb azonban megjelentetett két önálló albumot is, melyek az Of June, és a Maybe I'm Dreaming címet viselték.Már ezen alkotások is sok rajongót vonzottak, de az igazi áttörést a 2009-ben az iTunes-on megjelentetett Ocean's Eyes című album jelenetette, mely már a neves kiadó gondozásában jelent meg.
 

Adam Young albumait egy személyben készíti el: ő szerzi, rögzíti, keveri az összes dalt, sőt mi több, a vokál sávokat is ő énekli fel. Megemlítendő, hogy Adam nem csupán a stúdiókörnyzetben éli ki virtuozitását - multiinstrumentalista zenészként zongorán, egyéb billentyűsökön, szintetizátorokon, gitáron, basszusgitáron, hegedűn, csellón játszik, sőt, mi több, a dalaiban hallható dob és egyéb perkusszív sávok is az ő keze munkáját dicsérik.

 

 

Így hát nem is csoda, hogy a KORG USA előszeretettel vette szárnyai alá a rendkívül ügyes fiatal muzsikust, akinek KORG-rajongói karrierje egy microKORG beszerzésével indult. Később, amikor egy némileg összetettebb eszközre vágyott, megkezdte kutatómunkáját, ami végül a KORG Radias-szal hozta őt össze. A KORG többek között a Radias-szal, és egyéb KORG termékkekel való viszonyáról kérdezte Adam Young-ot:
 

KORG: "Beszéljünk egy kicsit az eszközökről.. Mi késztetett arra, hogy használatba vedd a Radias-t?"

Adam Young: "Én az a típus vagyok, aki inkább előszeretettel olvassa az online teszteket és az eszközökkel kapcsolatos fórum hozzászólásokat, minthogy sem az eladókkal cseverésszek róluk. Szeretek hosszasan körülnézni, utánaolvasni, hogy az emberek őszintén mit állítanak a szóban forgó eszközről, ahelyett, hogy ódákat hallgassak az eladóktól. Én a megjelenéstől fogva lelkes microKORG-felhasználó voltam, teljesen beleszerelmesedtem az eszközbe, de attól a pillanattól kezdve, amikor elkezdtem egy komolyabb modell iránt vágyakozni, tudtam, hogy a Radias lesz a következő szintetizátorom. Egy halom leírás és teszt elolvasása után beszereztem egyet, és a beszerzés pillanatától kezdve teljesen lenyűgözött az eszköz. Imádom, hogy minden programozható, és az első bekapcsolástól kezdve az volt a benyomásom, hogy minden olyan, amilyennek lennie kell a Radias-on. Példának okáért elkezdtem a preset patch-eket böngészni, és az egyiknél megakadtam, majd azt mondtam magamban: de jó lenne ezt a preset-et megfűszerezni egy kis delay-el... mondanom sem kell, egyből ott virított a delay, mint lehetőség az arcom előtt, nem volt szükség arra, hogy almenük sokaságán keresztül leljem meg a kérdéses funkciót. Nagyon bírom, hogy minden ott van az ember szeme előtt, editálásra készen..én az a típusú muzsikus vagyok, aki minduntalan visszatér a patch-ekhez, és újra és újra elvégez számos beállítást, aztán újramenti, így engem teljes mértékben elragadott a Radias! Emellett csodálatos hangja van, minden részletét nagyon kedvelem!"

 

 

KORG: "Hogyan helyezed be a stúdió és fellépő környezetedbe a Radias-t?"

Adam Young: "A Radias-t természetesen az aktuális albumomon, az All Things Bright and Beautiful-on is használtam. A Radias számomra mindig is az alapvető eszköz volt, ha valamilyen szintetizátor-orientált hangra volt szükségem a munkálatok során. Ha épp egy újabb szinti rétegre van szükségem, mindig ott van a Pro Tools-setup-om mellett a Radias. Nagyon szeretem, hogy könnyedén kiélhetem a kreativitásomat ezzel az eszközzel."

KORG: "Van bármilyen egyéb hozzáfűznivalód a KORG eszközökkel kapcsolatban?"

Adam Young: "Igen, nagy híve vagyok a KORG Legacy Collection Plugin-eknek - a PolySix-et rengeteget használtam az új Owl City albumon. Ha igazán kreatívan akarok dolgozni, nem kérdés, melyik gyártó eszközeihez fordulok - legyen szól hardware-ről, vagy software-ről!"

Adam Young a felsorolt KORG eszközök mellett egy SV-1 Stage Vintage Piano boldog tulajdonosa is egyben, melyet előszeretettel használ mind a stúdióban, mind pedig koncertjei során.


Ha érdekesnek találod ezt a bejegyzést, oszd meg Facebook-ismerőseiddel!→Share

 

A bejegyzés trackback címe:

https://korg.blog.hu/api/trackback/id/tr322783903

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása